Vecka 39 (38+1) Ett speciellt ljus

Igår tände jag ett speciellt ljus. Det var för pojken som jag skrev om för ett par inlägg sedan. Han klarade sig inte. Fyra dagar på barnintensiven fick han, efter att ha förlorat mycket blod efter ett akut kejsarsnitt då moderkakan lossnat under värkarbetet. Jag finner inga ord och tårarna sprutar. Det är så orättvist att jag blir ledsen och arg på samma gång. 
 
Mitt bland alla tårar så väcks samtidigt en oro inom mig. Jag ska ju själv föda vilken sekund som helst. Har aldrig varit rädd för själva förlossningen eller smärtan. Det enda som jag har varit rädd för är att något ska hända med Plutt. Att navelsträngen skulle hamna runt hans hals, att han helt plötsligt skulle sluta andas osv. Jag vill mer än någonsin bara att förlossningen ska vara över och att allt ska ha gått bra. Önskar att Plutt redan fanns här hemma hos oss; utanför magen. Aldrig tidigare har jag tänkt "igångsättning" ens som en tanke. Men nu önskar jag det nästan. Men bara nästan. Skulle nog banga om det väl erbjöds. Jag ska ta upp min oro med BM idag; som jag lägligt har en tid inbokad med. 

Kommentarer
Postat av: Jakteneftertotallycka

Förstår din oro. Att förlora barnet är ju värsta tänkbara scenariot, och det klart det blir extra tydligt när du sett det på nära håll. Jag tycker att det är bra att du pratar med barnmorskan om det. Hon kan säkert lugna dig.
Varma kramar

Svar: Tack för din kommentar, den värmer. Tänker extra mycket på dig just nu ska du veta. Massa kramar
dennalängtan

Postat av: Linda Rö

Tänker på er och hoppas du att blev lugnad när du var hos BM ...
Önskar er en riktigt GOD JUL
Kram

Svar: Det är upp och ned med rörelserna i magen. Det är en lugn grabb :). God fortsättning till dig! Tänk va tiden gått fort... du är ju nästan halvvägs :D. Kramar
dennalängtan

2013-12-22 @ 11:28:08
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0