Vecka 38 (37+6) Lugnt

Imorgon går vi in i vecka 39. 95% av graviditeten har passerat och det är 14 dagar kvar till BF. Han kan verkligen komma vilken sekund som helst. Idag känns det som att det inte kommer någon bebis förrän till våren. Visserligen har jag mer och mer sammandragningar men knappt några förvärkar att tala om. De förvärkar jag har är alldeles för mesiga för att jag ska tro att något är "på gång". Jag räknar ju med att de ska göra rejält ont och att sedan de riktiga värkarna ska göra outhärdligt ont. Det är svårt att bedöma smärta, är så subjektivt hur man upplever den. 
 
Som skrivet ovan, här råder lugnet och jag är mer än otålig nu. Idag fyller min fästman 40 år och jag och Plutt och krokodilerna har grattat honom med lite skönsång, frukost och paket. Han är ledig idag, dagen till ära, vilket är superskönt. Igår klädde vi granen och lade alla klappar därunder. Det var riktigt mysigt att stiga ned på nedervåningen i morse och mötas av den upplysta granen. Är så glad att vara höggravid i denna tid :). Det blir en extra mysfaktor över det hela. Och förutom att vänta och längta efter tomten så får vi samtidigt längta efter vår efterlängtade Plutt. Lycka!

Kommentarer
Postat av: K

Vad härligt, det kan bli en liten julbebis om han vill titta ut lite tidigare :-). Njut av de sista veckorna som gravid för när magen är borta så saknar man den lite ;-).
God jul!

Svar: Vi hoppas på det, vore en underbar julklapp. Men vill han vänta så går det lika bra; han får bestämma :). Ska försöka fota magen och gosa med den, har inte riktigt tänkt på att den ska försvinna - tack för tipset. Hälsa lilla Freja :D! God Jul på er hela familjen och njut av er ledighet tillsammans!
dennalängtan

2013-12-17 @ 12:41:56
URL: http://motettliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0