Tid att tänka

Hela veckan har varit hektisk med en massa nya intryck. Har varit på en ny praktikplats med allt vad det innebär. Och på måndag så börjar jag på ytterligare ett ställe. Har nästan sprayat i en vecka nu och tack vare att jag inte haft en sekund över för eftertanke så har tiden gått fort. Idag är jag ledig, och för första gången på länge får jag tid över att tänka. På ett sätt är det bara jobbigt. Men, jag tror att det är bra. Jag är en funderare som måste få tid att sortera mina tankar för att må bra. 
 
Jag tror att jag "peppar peppar" har varit ganska förskonad från biverkningar av Synarelan. Lite nässnuva, trötthet, lätt till gråt och feberkänslor, men än så länge inget allvarligare än så. Må det hålla i sig. Om knappt två veckor ska jag lämna ett nytt blodprov och se om jag får lägga till injektionerna till behandlingen som ska få en massa äggblåsor att utvecklas. Jag oroar mig för att allt ska bli försenat, eller ännu värre, att man inte ska få så många äggblåsor och ägg som önskat och att hela processen måste göras om. Om en lyckad äggplockning, befruktning och återinförande av embryo kan ske så har vi i alla fall en teoretisk chans att bli gravida. Kommer vi inte ens dit i processen så finns det ju inget att hoppas på. Det är så många steg att ta sig igenom och hela tiden får man kämpa med att inte brytas ned fullständigt. Försöker att tänka positivit och se varje steg som ett litet delmål.
 
Ibland bara önskar jag att någon tog mig härifrån, om ens bara för en dag, och lät mig vara liten igen och tog hand om mig. Det är jobbigt att vara "duktig" student på praktiken, positiv, ha framtidstro och kämpa med sprutor, spray, hormoner som gör en galen och tusen läkarbesök när man egentligen bara vill skrika rakt ut att: "Jag orkar inte mer!!!"
 
Tur att jag har bloggen som min ventil, med alla underbara människor runt om i landet som går igenom precis samma sak. Ni förstår, och ni ger mig styrka och hopp. Och det är en sådan äkta glädje jag känner för er som lyckas. För jag förstår vad ni har gått igenom. Och jag vet vilka underbara föräldrar ni kommer att bli <3.

Kommentarer
Postat av: Mary

Åh, jag förstår hur det är, ju.
Samtidigt som det är oerhört skönt att bli distraherad från allt vad som har med IVF att göra så finns det ett mått av tankar man faktiskt känner att man måste få tänka, och det kan ta sin lilla tid till att komma fram till hur man känner och mår.

Skönt att du sluppit biverkningar från nässprayen. Nu är nästa steg att få börja med sprutor, men det gör du först när du haft mens visst? Jag hoppas hoppas att det blir många och fina äggblåsor och ägg av sprutorna sen.
Kram, och tack för att du delar med dig av dina tankar.

Svar: Ja, helgerna är nästan jobbigare än vardagen som rullar på med allt som händer i 120. Man hinner inte tänka :).
Sprutorna blir först efter mensen, precis som du skriver. Och först ska jag ta ett blodprov, om 1.5 veckor och se om jag måste köra nässprayen lite längre. Det är spännande att vi är så nära varandra i tid. Jag följer din blogg och tänker på dig! Kram

dennalängtan

2013-03-15 @ 12:16:46
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Jag förstår verkligen hur du känner dig.. Ville oxå bara försvinna när jag höll på ... Just nu lever jag i förnekelse.. Jag "njuter" av att ha känslor igen... *ler*
Klart vi finns här för dig... Du finns ju för mig... så självklart...
Tänker på dig och håller tummen så den håller på att bli blå..
Stor kram

Svar: Du är klok du :). Man måste leva i förnekelse och hämta kraft emellanåt, heja dig! *ler*Det värmer det du skriver. Och dito, jag finns här för dig! Kramar i stort
dennalängtan

2013-03-17 @ 08:37:23
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0