Sprutstart

Var och tog blodprov igår och sen ringde barnmorskan på eftermiddagen och berättade att mina östrogenvärden hade sjunkit kraftigt. Förvandligen till man har börjat ;). Närå, i det här sammanhanget så var det goda nyheter och betyder att jag får börja med sprutorna ikväll och trappa ned lite på nässprayen. På tisdag är det nytt blodprov och ultraljud. Då hoppas jag att det då har börjat växa till sig en massa fina blåsor innehållande en massa ägg av finaste kvalité :).
 
Barnmorskan frågade om jag hade haft huvudvärk och mått dåligt av sprayen. "Jo tack". Men det var skönt att få det bekräftat. Att jag inte går runt och känner efter utan att det faktiskt är vanligt att man mår skit. Jag har ju trots allt gått från fertil kvinna (fertil och fertil :P) till klimakterietant på väldigt kort tid. Hon försäkrade mig om att jag snart kommer att må bättre igen. Jag hoppas hon syftade på att jag kommer att bli gravid. För nu ska jag gå upp i vikt pga all vätska och blåsor jag ska samla på mig under ett par veckor. Och jag har svårt att se att jag kommer att må så mycket bättre av det :)
 
Nu tänkte jag be er läsare att få låna era tummar lite. Kan ni tänka er det? Jag behöver många fina äggblåsor som växer som de ska :)
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Mina tummar får du låna!

Lycka till!
Kram

Svar: Så gulligt av dig :). Tack! Kramar
dennalängtan

2013-03-28 @ 12:13:08
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Hej fina!

Jag är så glad att få ta del av din blogg, tack. <3
Alla tummar och tankar får du såklart!!

Kram

Svar: <3Kram!!!!
dennalängtan

2013-03-28 @ 18:03:35
Postat av: Linda Rö

Hej ..
Självklart har du min tumme.. Du har alltid haft min tumme..
Jag brukar bara hålla en - för jag har hört att turen går in i den ena och ut i den andra om man håller två....
Men jag håller min tumme HÅRT!!!!!
Stor kram

Svar: Då är jag glad att du "bara" håller i en tumme :). Min tumme finns reserverad här för dig med. Kramar
dennalängtan

2013-03-29 @ 07:46:07
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Fertilitetsresa

Klart vi håller tummarna!!

Svar: Tack snälla! :)
dennalängtan

2013-04-01 @ 20:36:56
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0