Olidligt

Jag har kommit till ro med tanken på att vi inte kommer att få barn spontant och naturligt. Det där lyckliga skriket från badrummet när det helt plötsligt och oväntat blir ett plus på stickan kommer inte att ske. Så är det tyvärr bara, men det ska inte hindra oss från att bli föräldrar. 
 
Men att må såhär. Det är inte ok! Jag orkar inte ta en enda icke-hormon, hormon, bebistabletter och allt vad det nu är som jag stoppar i mig. Sprayar i mig. Orkar inte ens sätta mig in i vad det är längre. Jag bara gör som de säger. Tar prover när det säger att jag ska göra det. Sticker mig när de vill det. Tar nässpray fast den smakar skit. Väntar på nästa steg. Väntar på nästa steg igen. Och igen. Väntar lite till. Gråten sitter i halsen och det räcker med att jag i en halv mikrosekund tänker på något tråkigt, så kommer tårarna. Eller att en sorglig låt spelas på radion. Eller förresten, den behöver inte ens vara sorglig. Det är en daglig kamp. Jag mot tårarna. Och svettningarna.
 
Kan inte skriva mer, måste gå och torka bort några tårar :)

Kommentarer
Postat av: K

Det är nog mycket hormoner som spelar in också. de mörka stunderna kommer men håll ögonen på det som finns i slutet av den krokiga vägen, nämligen en bebis. Vissa får ta en längre väg än andra men jag hoppas och tror att vi alla kommer dit tillslut. Var stark för dig själv och för den lilla.
Jag håller tummarna och hoppas.
Kram

Svar: Tack för dina fina ord. Ja, det är verkligen en berg-och-dalbana. Jag är verkligen van att kunna kontrollera mina känslor och kunna stänga av när jag känner för det. Men detta har verkligen blivit en utmaning :). Kramar
dennalängtan

2013-03-26 @ 20:54:42
URL: http://motettliv.blogg.se
Postat av: Linda Rö

Gumman..
Jag är övertygad om att det mesta du känner nu härstammar från hormonerna.. Det är en känsla som inte går att beskriva eller förstå om man inte har varit där..Känsla av maktlöshet och att vara som ren robot tillkommer....
Men håll ut.. Ni kommer lyckas och snart håller ni er guldklimp...
Tänker på dig ...
Skickar all energi jag har..
Stor kram
PS: Tack för den gulliga kommentaren på min blogg....

Svar: Tack för att du finns! Och tack för energin :). Ja, vad dessa hormoner kan göra med en. Antingen är man robot eller nervvrak, haha. Tror det är bäst vi får våra guldklimpar snart, för allas skull :D. Massa kramar
dennalängtan

2013-03-26 @ 21:56:10
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Fertilitetsresa

Gumman vad tråkigt att du mår så dåligt! Tyvärr känner jag igen mig allt för väl i det här med att må så dåligt och att gråten hela tiden gör sig påmind :( Tyvärr har jag inga bra tröstande ord, förutom att försök att inte gå in i de dåliga känslorna mer än du behöver just nu. Du går på hormonbehandling allt det gör situationen svårare att tackla. Du ska inte gå på hormoner resten av ditt liv och ditt liv kommer inte alltid se ut såhär det vet vi fastän att vi inte vet hur det kommer se ut.
Många kramar till dig!!

Svar: Tack för dina kramar! Det är skönt att ni finns; ni som går igenom samma sak och verkligen förstår vad man pratar om :). Kramar och Glad påsk!
dennalängtan

2013-03-27 @ 09:49:34
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Mary

Men fy så trist med så starka biverkningar. Jag blev också supergråtig av nässprayen. Det hjälper inte dig jag vet, men du är inte ensam.

Och jag förstår hur du menar, man bara accepterar vad som ordineras, man bara gör det, för man vill ha en bebis till vilket pris som helst.

Svar: Det känns lättare när man vet att man inte är ensam. Och att man inte är knäpp :). Och jag är så glad för din skull. Följer din resa med glädje. Kramar
dennalängtan

2013-04-03 @ 11:43:07
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0