Läs inte om biverkningarna!

Det sade barnmorskan till oss innan vi gick i fredags. Hon syftade på nässprayen. Haha, bland det första jag gjorde efter att ha varit på Apoteket var just att, ja, läsa om biverkningarna. Hade hon inte sagt så hade jag antagligen inte ens läst dem. Kära nån! Det var ingen trevlig läsning :). Ni ska få ett litet axplock av dem:
 
Mycket vanliga:
Snabba humörsvängningar, viktökning, ödem, eksem, rinnsnuva och värmevallningar.
 
Vanliga:
Depression, för tidigt klimakterium, myrkrypningar, sömnlöshet, klåda och utslag, ökad behåring och blödningar från livmodern.
 
Minsta vanliga:
Håravfall, ledsmärta och känslomässig instabilitet.
 
Sällsynta:
Synpåverkan
 
Nämen, då kör vi då :p.
 

Kommentarer
Postat av: Linda Rö

Hahahahaha.... Det är alltid lika spännande att läsa biverkningarna.. Ofta blir man sjukare av tabletterna än av det än är man ska botas för...
För mig var det ganska bra att läsa - framför allt på Gonal-f, eftersom det stod att huvudvärk var en mycket vanlig biverkning. Jag har till vardags aldrig huvudvärk men det hade jag då nästan varje dag.. så då var det skönt att veta att det var normalt...
Hoppas dock att du slipper alla biverkningar... och kan välkomna klimakteriet..*ler* - det är ganska speciellt ändå.. *ler igen*
Kram

Svar: Man får försöka att inte känna efter, då blir man nog sjukare (som du skriver) än vad man egentligen var innan, hahaha. Men det känns så sjukt när man läser den långa listan :).
När vi har varsin knodd sen, vilket vi ska, så kan man titta tillbaka på detta och skratta :D
dennalängtan

2013-03-11 @ 08:32:05
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Mary

Jag tror att anledningen till att dom inte vill att man ska läsa den där listan är för att det just är så många olika, men man får sällan alla, bara just ett "axplock" av dom, och alla får säkert olika kombinationer. Men kan kan ju faktiskt inte ha förstoppning och diarré samtidigt :-) Jag fick det första, blä!
Ingen nässpray den här gången för mig dock "bara" en massa sprutor.

Svar: Visst är det härligt att man ändrar sina referensramar och tycker att det är skönt att "bara" får ta sprutor? ;) Haha, man blir ju knäpp av detta. Men, som vi sagt tidigare. Man hittar små ljusglimtar som gör att man överelver :)
dennalängtan

2013-03-12 @ 08:29:13
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Hur går det för dig?? Hur mår du???

Kram

Svar: Hej! Gullig du är som tänker på mig. Det har varit en galen vecka, har i princip gått från praktiken direkt till sängen och sen upp igen. Men det har gjort att dagarna flugit iväg och att nästan en vecka med sprayningar har rusat iväg. Längtar så sjukt mycket efter att tiden ska gå, men är rädd att det inte ska bli tillräckligt många äggblåsor osv....
dennalängtan

2013-03-14 @ 20:10:41
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0