10 (9+5) - uppdatering

Jag har inte skrivit på länge. Vill ändå börja med att jag verkligen uppskattar er som har kommenterat och undrat vad som händer. Jag har inte haft krafter att skriva. Eller inspiration. De gånger som jag har satt mig vid datorn för att göra ett inlägg så har det tagit stopp. Har inte kunnat få ned ett endaste litet ord. 
 
Vad har hänt sen senast jag skrev? Jag har fått gravidsymptom deluxe och ligger i sängen större delen av min vakna tid. Där ligger jag och mår illa. Ungefär så ser det ut. Jag kan i ärlighetens namn förstå hur vissa kvinnor kan drabbas av depression under graviditeten. Dålig sömn, enorm trötthet och dålig mat kan få vem som helst att tappa fattningen. Men jag är glad. Glad att få gå runt med symptom som beror på något som jag så länge drömt om. Är det verkligen vår tur nu? Det frågar jag mig varje dag.
 
Förra veckan var vi på inskrivningssamtal på mödravården. Gick därifrån med ett par böcker, infoblad och en surrealistisk känsla att det var någon annan vi hade pratat om. Kan fortfarande inte få det att sjunka in. Det är jag i ett nötskal. Seg med tankarna. Eller, tankarna är långt framme men känslorna ligger alltid minst en månad efter. I torsdags så fick jag en chock när jag gick på toaletten på morgonen. Blod! Det var blod i trosan. Och det fortsatte så under dagen och oundvikligt sprang tankarna iväg. Är det över snart? Jaha, och hur ska vi orka gå vidare efter det? Blödningen höll i sig i en dag och när jag ringde BM dagen efter så sade hon att vi skulle avvakta. En blödning är aldrig bra, men den behöver inte vara farlig. Och jag kan inget göra. Det är bara att vänta, som vanligt. Jag har väntat sen hösten 2011. Kommer känslan av att vänta någonsin försvinna för oss IVFare? Det är ju i princip det enda vi gör. På måndag ska jag ta blodprov inför KUB-ultraljudet som sker i slutet av juni. Väntan. Men mest väntar jag på trimester 2. Av 2 anledningar. Dels för att missfallsrisken sjunker och dels för att illamåendet med stor sannolikhet avtar i styrka. Det kallar jag värt att vänta på :)

Kommentarer
Postat av: Linda Rö

Jag fortsätter att hålla tummen hårt!!!!

2013-06-04 @ 21:35:14
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Langtarefterbarn

Åhh va jag hoppas att allt är ok där inne!!! Håller tummarna för er! Kraaam

2013-06-05 @ 18:13:54
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: Bror

Lillskiten där inne skulle bara våga ;)
Håller givetvis mina tummar oxå.
Många kramar du e grym :)


Svar: <3
dennalängtan

2013-06-06 @ 22:01:32
Postat av: Linda Rö

*håller tummen*

2013-06-07 @ 21:11:43
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

*håller tummen*

2013-06-10 @ 08:05:35
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Jag har fortfarande inte släppt tummen..
Längtar efter en uppdatering... Hoppas ni mår bra.?
Kram

2013-06-15 @ 08:06:43
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0