14 (13+0) Plutt växer

Igår var en speciell dag. Kl.17.30 var det UL i stan och svar på KUBen. Min kära M kunde inte följa med då han är på tjänsteresa. Som tur var kunde hans wingman Å följa med istället :). Så ensam var jag inte. Att se Plutt på skärmen är inte något som jag skulle vilja uppleva ensam. Å filmade och fotade skärmen så att jag kunde skicka rapport till M borta i Italien. Fick även med ett litet foto som jag har satt upp på kylskådet hemma. Det väntar på att M ska komma hem. Nackspalten var på dag 12+6 2mm och tillsammans med min vikt, ålder, längd och blodprov fick vi en sannolikhetsbedömning för DS på 1:6465. Allt över 1:200 räknas tydligen som liten risk. Ligger man under så erbjuds man fostervattenprov/moderkaksprov. Det var skönt att inte behöva ta ställning till något sådant, även om jag i min vildaste fantasi inte kan tro att jag skulle gå med på något sådant. Det blir vad det blir. Vi kan inte påverka och inte veta. Jag gjorde egentligen bara KUBen för att få ett tidigt UL. Det är nog först efter att detta har landat i mig som jag på allvar faktiskt kan tro att jag är gravid. RUL är i början av augusti, så om ungefär 5 veckor ska jag få se Plutt igen. Och M för första gången, om man inte räknar det allra första VUL där vi såg Plutts hjärta slå för första gången. 
 
Barnmorskan visade det tickande hjärtat, den fina profilen med näsan och munnen, magsäcken, urinblåsan, armarna och de två små benen med de sötaste små fötterna jag någonsin sett. Plutt låg i kors med benen och softade, precis som pappan sin brukar göra. Det var inte mycket aktivitet på honom, kanske att han tog sig en tidig kvällstupplur, också som pappa brukar göra. :)
 
Vad har hänt annars? Jag är sjukskriven från mitt sommarjobb och har orsakat kaos i Stockholms akutsjukvård eftersom de nu är i akut behov av en ersättare. Personal kommer behöva ta extrapass, vare sig de vill eller inte. Idag ska jag ligga och vila, njuta av att det är dåligt väder och lyssna på jullåtar eftersom jag längtar så till julafton. Man kan ju undra om det bara är ryggen det är fel på :)
 
Plutt - i egen hög person
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Så söt Plutt är!

Svar: Hihi, eller hur :)
dennalängtan

2013-06-26 @ 21:05:14
URL: http://meumvita.blogspot.se
Postat av: K

Så fin liten plutt!! Mitt hjärta smälter

Svar: Eller hur?! :DVar inne på din blogg och såg er lilla tjej - sååå söt :).
dennalängtan

2013-06-26 @ 21:13:09
URL: http://motettliv.blogg.se
Postat av: Langtarefterbarn

Åhh va roligt att höra! Synd att din man inte kunde vara med men skönt att du fick stöd av en vän istället. Blir glad över att bebis verkar vara frisk! Fin lite siluett också! :)

Jag har min första (och enda) VUL-bild från min andra graviditet sparad. 3,2mm "lång" och ett hjärta som slog. Sen gick det utför. Men vilken känsla det var att få den bilden med sig hem.

Svar: Ja, bilden blev jättebra tycker jag. Såg allt så tydligt under UL :). Er tur kommer - det är jag säker på! Jag följer och hejar på er. Massa kramar
dennalängtan

2013-06-26 @ 22:27:04
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Lille plutt... SÅ SÖT!!!!!!!

*håller tummen*

Svar: Ja, visst är han cool? :) Din tummer är verkligen bäst. Och du har min, så länge som det behövs! Massa kramar
dennalängtan

2013-06-27 @ 16:01:49
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0