12 (11+6) - imorgon är en magisk dag

Önskar att jag orkade blogga oftare. Mycket på grund av att i efterhand kunna gå in och läsa om vår resa och minnas allt som vi har varit med om. Jag mår fortfarande ganska dåligt. Illamåendet håller mig i ett järngrepp och medicinen hjälper bara ibland. Den värsta tröttheten har gått över men ibland kommer det "anfall" som gör att det känns som ett helt maratonlopp att gå över en tröskel. Just det, i början av juni började jag få ont i ryggen, som sedan har eskalerat och brutit ut i ett ryggskott. Förra veckan, som skulle vara en av mina två lediga veckor i sommar, bestod i att åka till naprapaten, läkaren och stappla runt på kryckor. Jag önskar att jag kunde låta mer positiv, men jag är ganska less. Men mest trött på att ha ont. Skulle har börjat mitt sommarjobb igår men var tvungen att ringa och skjuta på starten. Det var nog det mest jobbiga. Det är inte dirkekt så att sjukhusen badar i personal i sommar, vilket ni säkert har läst? Men vad gör man? Jag knaprar Citodon och räknar med jobbstart på tosdag. Har nog aldrig känt mig mer utarbetad som nu. Och nu väntar åtta veckors jobb på intensiven. Joråsatte. Men jag är inte bitter ;). 
 
Nu till det fantastiska. Imorgon går vi in i vecka 13. En magisk vecka! Missfallsrisken sjunker kraftigt och det är bara att hoppas att plutt mår bra därinne. Mår plutt bra så biter jag ihop ett tag till :D. På tisdag, om en vecka, är det KUB-ultraljud. Eftersom min sambo tyvärr är bortrest då så får hans wingman (min vän) följa med istället. Hon har varit med på resan sedan start, så det blir bra det också :). 

Kommentarer
Postat av: Mary

Hej,
äntligen får jag lite tid över att kommentera här. Har varit dålig på det. Så underbart att ni fått sett både lillplutt på skärm men pickande hjärta och nu går in i den markant säkrare vecka 13. Bara tre veckor efter Bubblan minsann, dom kan ju nästan dyka upp samtidigt. Ska följa dig på färden. Vi ska som sagt inte göra något KUB-test, men vi har ett RUL att se fram emot om tre veckor. Kram!

Svar: Hej Mary! Roligt att höra från dig. Läser din blogg varje vecka och det är så spännande att följa Bubblans utveckling. Ja, Plutt är inte långt efter. Vi får se vem som tittar ut först :D. Längtar också till RUL, även om vi fick lite försmak igår på KUBen. Kram
dennalängtan

2013-06-19 @ 08:52:30
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Tårkigt att läsa att du mår så dåligt....
Men spännande att du snart är i v. 13...
Önskar oxå att du bloggade lite oftare... *ler* för jag är så nyfiken...

Tänker på dig...
Kram

Svar: <3
dennalängtan

2013-06-19 @ 18:52:42
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Hur har det gått?????
Kram

Svar: Hej fina Linda! Snart kommer en uppdatering på bloggen. Har varit usel på att skriva :/. Men det går bra! :) Kramar
dennalängtan

2013-06-20 @ 16:20:00
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Langtarefterbarn

Hur har det gått för er? Kraam

Svar: Hej! Tack för din kommentar :). Igår var vi på UL och gjorde KUBen. Det gick bra :). Ska snart skriva ett litet inlägg. Följer din blogg regelbundet och du har mina tummar! Kramar
dennalängtan

2013-06-24 @ 22:29:55
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0