Och där kom den

Fröken röd är här. Besvikelse. Och panik. Mina menssmärtor innebär ren och skär ångest; med illamående och smärta som gör att jag brukar önska att någon ska döda mig. Jag har alltid proppat i mig NSAID-preparat för att få bukt med smärtan. Det var först för ett par månader sedan som jag fick lära mig att det är just sådana preparat man INTE ska knapra om man vill bli gravid. Moment 22. Ångesten är större än någonsin eftersom jag inte kan smärtstilla mig själv längre. Paracetamol fungerar inte så det finns ingenting att göra. Det är bara att vänta på att smärtan ska eskalera.  
 
Igår var en sådan där skön kväll då jag kunde koppla bort alla tankar och ledsna känslor. En över tre timmar lång, och bra, pjäs på Dramaten. Och det bästa av allt, ett gott glas rött vin i pausen :). Sällskapet var en fin person som vet om allt, så inget behövde förklaras. Skönt!

Kommentarer
Postat av: K

Ajaj, stackare! Vet hur det känns, lever i samma moment 22 när det gäller smärtlindring. Jag brukar lägga en vetevärmare på magen tycker att det lindrar lite.
Kram
K

Svar: Ja, visst känner man sig ynklig?! Vetevärmare är bra :). Tur att de finns! Kram
dennalängtan

2013-02-10 @ 18:38:01
URL: http://motettliv.blogg.se
Postat av: Mary

Fy så himla trist med mens. Och dessutom med de menssmärtor du beskriver. De är jag välsignad från och det underlättar mycket. Däremot kan jag bli sjuk första mensdagen. Feber och riktigt dåligt allmäntillstånd. Hoppas den fortsatta behandlingen ger resultat snabbt!

Svar: Tack snälla! Små peppande ord från er läsare betyder så mycket :)
dennalängtan

2013-02-11 @ 12:57:11
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0