Gynakuten

Det går inte spikrakt uppåt för tillfället. Vaknade kl.3 i natt av fruktansvärda magsmärtor. Kom så plötsligt och jag fick panik. Efter att min sambo pratat med sjukvårdsupplysningen så åkte vi in till gynakuten där jag fick smärtlindring. Läkaren gjorde en VUL och konstaterade att endometriomet var kvar men att det var lite vätska kring ena äggstocken vilket kunde tyda på att smärtan berodde på att en cysta hade spruckit. Men det kan också vara endometriosen som spökar. Barnmorskan tyckte att jag ska ringa till kliniken och diskutera om smärtan kan ha med hormonstimuleringen att göra. 
 
När jag blev släppt från gynakuten så skulle jag har träning inför praktiken på samma sjukhus. Så jag gick direkt från en avdelning till en annan, haha :).

Kommentarer
Postat av: Mary

Det är strongt att du kan se de komiska i detta. Usch och fy för att vakna mitt i natten av magsmärtor och behöva ge sig iväg till akuten. Orättvist är vad det är!

Svar: Jag tror det är mitt sätt att överleva. Men, det är tungt när det är mycket som går emot en samtidigt.
dennalängtan

2013-02-19 @ 09:00:42
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Hoppas du mår bättre idag och att det inte var så stora problem - att dom är lätta att lösa...
Stor kram

Svar: Tack! Alvedon räcker som smärtlindring idag, så det är bättre :). Kram
dennalängtan

2013-02-19 @ 11:53:54
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0