Drömmar om barn

I morse var jag så besviken när jag vaknade. Ville inte tappa drömmen. Jag halvlåg i en soffa med en Rut i famnen. Ja, en Rut. Rut var vår lilla söta flicka som låg och sov i min famn på BB. Bredvid mig satt en annan tjej med en liten nyfödd pojke i famnen. Jag kommer ihåg att jag tänkte i drömmen att jag inte mindes hur själva födseln hade gått till, att jag inte kunde minnas någon smärta. Bara lycka. Lycka att Rut var hos oss.

Resten var konstigt. Varför satt vi påklädda i en soffa? Varför var det tusen journalister utanför som ville ha info om skottlossning på sjukhuset och om ett stort knarkbeslag? "Här inne?" tänkte jag. Men jag var inte rädd.
 
Den första som kom för att hälsa på oss var min dagmamma. Hon utbrast: "Åh, en liten Rutt!" Rut med två t. Drömmar är konstiga. Men drömmar kan också vara så underbara. Nu har jag en sådan ledsam känsla i hela kroppen för att jag inte fick vara kvar i drömmen lite längre.

Jag tror att drömmen har att göra med att jag hälsade på en kompis och hennes två barn igår. Det var så mysigt att följa med och hämta på dagis och leka lite :). Den känslan ska jag byta till och ta med mig när jag ska träffa en underbar vän ikväll.

Kommentarer
Postat av: Mary

Visst är det fint när man får en härlig känsla av att vara med andras barn? Även om det ger konstiga drömmar som slutar i besvikelse.
Idag ska jag leka med min gudson som är fyra år. Han har bjudit hem mig för lekstund efter förskolan och så ska jag få äta middag där. Jag längtar.
Jag ska även passa på att gosa lite med hans lillebror som bara är ett par månader gammal och kanske snicksnacka med deras mamma lite också.

Hoppas du får träffa Rut i verkligheten snart.

Svar: Ja, det är verkligen skönt att man kan känna sådan glädje när man busar med andras barn. Även om det ger upphov till knasiga drömmar så är det värt det. Vissa dagar kanske man inte känner sig tillräckligt stark, men då får man helt enkelt undvika situationer som kan göra en ledsen. Det låter som att du kommer få en alldeles underbar eftermiddag. Njut :).
Jag hoppas även att ni får träffa "Rut" snart. Det kommer bli ett uttryck för mig - längtan efter Rut ;). Kram
dennalängtan

2013-02-21 @ 10:35:11
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Jag har undvikit mina vänner som har haft små barn.. Jag har inte riktigt klarat av det.
Jag får välja dagar med omsorg dom gånger som jag har träffat dom.

Jag laddar för att en av mina absolut närmaste vänner ska få barn i maj... Förhoppningsvis är jag gravid då också...
Fortsätter helt klart hålla tummen för er...
Kram

Svar: Mår man dåligt av det så tycker jag det är ok att undvika sådana situationer. Vänner som är riktiga vänner förstår.
Åh vad jag ska hålla tummarna för er på fredag! Kramar
dennalängtan

2013-02-21 @ 11:14:19
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0