Ruvardag 9

Har försökt att aktivera mig i helgen för att hålla tankarna borta från blod :). Jag vill inte se något blod på ett mycket bra tag. Idag har jag mått väldans illa och haft någon form av mensvärk som har kommit och gått. Igår var det svanken som värkte. Den känns av även idag. Känslan är ungefär som att kroppen håller på att bestämma sig för om jag ska få mens eller inte. Den leker liksom med mig. Och jag kan bara gå runt och vara orolig. Ska den komma? Eller kan det vara en graviditet på gång? 
 
Har läst om många som har tjuvtestat och snart kommer vi själva inte kunna hålla oss längre. Vi vill på ett sätt veta, att även om missfallet skulle komma några dagar efter testet, så lyckades vi ändå bli gravida. Det skulle inge hopp för framtiden. Men samtidigt skulle säkert besvikelsen bli större. Det har man ju också läst om. De som tjuvtestar och får ett + för att dagen efter få sin mens. Tala om att kastas från fullständig lycka till fullständigt mörker i en handvändning. Imorgon är det ruvardag 10; får se om vi tjuvtestar eller inte. Egentligen är det ju dag 14 som gäller för oss.

Kommentarer
Postat av: Linda Rö

*spännande* åhhh vad jag längtar tills jag få läsa att ni har fått ett plus...
Kram

PS: Jag ska ta synerela 3 ggr/dag och med ca 8 timmar emellan .. give or take 1 timme.. så sa dom till mig.. Dom faktiska tiderna är baserat på hur jag jobbar så jag "aldrig" försover mig.

2013-04-21 @ 21:08:57
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Mary

Även om det skulle vara vår största besvikelse och sorg om Bubblan inte ville stanna i min mage så har vi ändå haft lyckan att få se det där plusset (eller dubbelstrecket). Så jag tycker inte man ska vara rädd att få ett + (som sannolikt inte blir ett -). Det enda som kan hända är ju att du testar så tidigt att det blir ett - av den anledningen och så blir ni besvikna i onödan. Kram!

Svar: Jag lyssnade på dina ord, de gjorde att jag vågade tjuvtesta på onsdagen och det ångrar jag inte :). Kramar!
dennalängtan

2013-04-22 @ 11:29:28
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Yey så härligt att det blev ett positivt test när ni tjuvtestade! Vilken lycka!!! Kram!

Svar: Obeskrivligt :). Jag undrar när man ska landa i det? Du som är tre veckor före mig; har det sjunkit in hos dig att du är gravid? :) Kram
dennalängtan

2013-04-29 @ 09:28:25
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Det har sjunkit in att jag är gravid, har redan berättat för så pass många att jag nu vant mig vid känslan att jag är gravid. Dessutom har jag så tydliga symptom (trötthet, illamående, kissnödig, citrussug) så det går inte att förtränga :-) Men ändå, jag kan inte vara lyckligt fullt ut förrän jag vet att hjärtat slår på Bubblan. Kram!

Svar: Nu kan du vara lycklig fullt ut! Underbar läsning man fick i fredags :D.Kramar
dennalängtan

2013-05-02 @ 09:26:12
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0