Ruvardag 4

Vad ska jag skriva? Jag vet inte. Befinner mig i något slags vakuum och inuti detta vakuum kastas jag mellan hopp och förtvivlan.
 
Att säga till någon i min situation att inte analysera är ungefär som att säga till någon annan att sluta andas. Det går inte. En sekunden är jag säker på att allt går vägen. Och innerst inne tror jag verkligen att detta ska gå bra :). Nästa sekund är det en röst som viskar att "Va inte så säker du; du har ju inte alls lika ont längre. Det är över nu". Är det för att jag ska förbereda mig för ett eventuellt misslyckande och inte bli totalt knäckt om det skiter sig? Jag vet inte. I natt vaknade jag inte med samma smärtor som tidigare nätter. Var det ett dåligt tecken? Betyder det att allt är slut och ingenting händer i kroppen längre? Men jag drömmer konstigt och har fortfarande ömma bröst. Är det ett bra tecken? Ja, ni förstår. Det är omöjligt att komma fram till något. Det är bara att vänta, som vanligt.
 
Man ska inte analysera helt enkelt ;)

Kommentarer
Postat av: Linda Rö

Ursh det måste verkligen vara hemskt... Vilken dryg väntan...
Jag HOPPAS att jag ska ha fullt upp med att fixa i nya lgh om vi kommer dit... Så jag jag inte hinner tänka så mycket..
Jag lider verkligen med dig.... min tumme har du fortfarande och jag släpper inte den förrän när ni har ert lilla knyte hos er.
*kärlek*
Kram
PS: På torsdag morgon 07.00 PIP börjar jag med synerlan... *rynkar på näsan*

Svar: Det är jättebra tror jag att du kommer att ha fullt upp med flytten och så :). Det här är verkligen den värsta väntan hittills som jag känner det. Man vet ingenting. Håller på att skriva examensarbetet och då sitter man mycket stilla framför datorn. Och då kan tankarna flyta iväg vill jag lova :). Under förra vänteperioden hade jag praktik och då flög dagarna fram. Nu känns varje dag som en hel månad ungefär :p.
Heja heja dig idag som startat en ny fas! Nu är du igång igen och min tumme är utvilad och redo! :D Massa kärlek och kramar!
dennalängtan

2013-04-16 @ 20:31:41
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Linn

Känner igen mig SÅ precis, man slängs mellan hopp å förtvivlan.. å fast man vill va positiv så går det inte riktigt..

Jag håller alla tummar här =)

Svar: Exakt, man är positiv i några timmar för att sedan gå in i ett mörker timmarna efter... känner sig som flera olika personer :/
Tack för dina tummar! Jag håller dem för dig också och hejar!! :D
dennalängtan

2013-04-17 @ 09:42:23
URL: http://www.jagkanvisst.blogg.se
Postat av: S

Hej! Hur är det? en fråga har du märkt av någon blödning, spottings, el något annat nu? jag har typ varannan dag sett lite ofärgad lutinus i trosan el när man varit på toa. Får panik varje dag nu att de ska skita sig. Är på rd 9idag... vill så gärna att det här ska gå nu. Har varit hemma i tio dagar håller på att klättra på väggarna snart. Ska jobba i morgon, får se hur de går har fått ont i svanken nu. kram

Svar: Hej! Det är ok, men tiden går så långsamt :/. Hur är det med dig? Kom du iväg till jobbet? Kan vara skönt att vara sysselsatt, då går tiden fortare. Förstår om du klättrat på väggarna om du har varit hemma i tio dagar :).
Har inte märkt av någon blödning eller spotting än. Idag är det ruvardag 6 för mig...
Vilken datum är din testdag? Jag håller tummarna för dig! Kram
dennalängtan

2013-04-17 @ 19:59:25
Postat av: Linda Rö

*håller tummen hårt*

Svar: Och idag är en stor dag för dig!!!! :) Nu börjar en ny fas för dig och jag vaknade kl.7 imorse av att min tumme hölls hårt :)

Massa varma kramar
dennalängtan

2013-04-18 @ 07:57:44
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Mary

Otroligt naturligt att analysera sönder sig i såna här situationer, du har min fulla sympati. Och man slutar inte kolla efter spottings när man fått positivt resultat på gravtestet. Jag är fortfarande helt överraskad varje gång jag går på toa att det inte är nåt annat än vanliga flytningar där.
Kram och håll ut!

Svar: Jag förstår dig! När ska vi få slappna av egentligen? :) Tack för dina peppande rader. Kram till dig och bubblan!
dennalängtan

2013-04-18 @ 10:11:47
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: S

Hej! Kom inte i väg på jobbet :( såg att lutinusen var lite rosa å att de kommer lite när man är på toa. Bröt i hop å sjukanmälde mig.. är det här slutet? el är de spotting? vad är å hur är spottings?.. jag har test dag den 29 april svin långt dit. Känns som om mensen är på väg, hade ont i svanken i går.. kan man tjuvtesta nu ? ska du tjuvtesta fram över?

Svar: Hej! Å nej :(. Ja, man kan analysera ihjäl sig. Har läst om flera som haft spottings och det har gått kanonbra för dem. Man har ju ingen aning :/. Jag har bestämt mig för att ev tjuvtesta dagen innan testdagen, men inte tidigare. Det är ju inte säkert det visar något så tidigt och då kanske man blir ledsen i onödan? Det är så svårt att veta... Kura ned dig och se en bra film eller nåt och försök skingra tankarna på så sätt. Kram
dennalängtan

2013-04-18 @ 11:59:52
Postat av: Mary

Hej ni som oroar er för spottings.
Jag fick mina spottings pga att livmodertappen blev känslig både av Lutinustabletterna som jag tryckte upp där tre ggr om dagen och av gravidhormoner. Så det är mycket vanligt.
Om ni tar Lutinus, prova att inte trycka upp dom så långt, de verkar ändå, då irriterar ni inte livmodertappen i onödan och är det därför ni får spottings så slutar det förhoppningsvis. Jag märkte skillnad direkt. Kram på alla er som ruvar, jag håller tummarna för er!

Svar: Tack för ditt tips! :)Jag tar några som endast heter Progesteron, utan någon applikatior. Har försökt få upp dem så långt som möjligt för att de inte ska åka ut direkt, eller hur jag nu tänker :p. Än så länge inga spottings *peppar peppar* för min del. Men jag är endast på ruvardag 8, så de lär ju komma...
dennalängtan

2013-04-19 @ 09:18:49
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Till S: ont i svanken och mensvärk hade jag på ruvardag 10 och sen fortsatte mensvärken ända fram tills jag testade positivt på ruvardag 15. Just saying... :-)

2013-04-19 @ 09:21:06
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0