Gravid 5 (4+2)

Det känns ju minst sagt surrealistiskt att jag just har skapat en ny kategori som heter "gravid". Känslan är att jag skriver om någon annan. Men det handlar faktiskt om mig den här gången. Jag har drömt om den här stunden så länge. Har sett framför mig hur ett litet, men så efterlängtat streck, ska dyka upp på gravtestet. Och jag lovar, har nog spenderat ett par tusen kronor på olika test. Och det allra finaste testet togs i morse. Och jag säger som Å: "Tänk att gravid heter raskaana på finska, vad de ska krångla till det!" Det där lilla raskaana gjorde att jag i en millisekund trodde det stod inte gravid, eftersom jag tänkte att det bara skulle stå ett ord; gravid. 2-3 står för att det var 2-3 veckor sedan befruktningen ägde rum, vilket ju är helt korrekt. Jag är tydligen i gravidvecka 5; 4 gångna veckor + 2 dagar (4+2). Plutt är ca 1 mm och man kan redan urskilja vad som är huvud och stjärt :). Ja, ni hör. Vi är inne i någon sorts lyckobubbla och det är svårt att få ned allt på en gång. Jag kommer uppdatera mer i helgen och berätta om dagens läkarbesök och det kommande ultraljudet. Är fortfarande i chock, något som läkaren såg. Den fina läkaren som jag gillar så mycket. Skriver mer snart igen!
 
Jag vill avsluta med att tacka för era fina kommentarer som träffar direkt in i hjärtat. Jag svarar på dem i helgen, det lovar jag. Och ni som har hejjat och hållit era tummar för vår skull; tack! Hoppas jag får låna dem fortfarande, för det är en lång väg kvar? Men idag får vi vara glada och låsa in oron för en liten stund :D
 
Morgonens test, 26/4. Ett underbart gravid dök upp snabbt på displayen. Vi är så lyckliga!
 
Ovanstående är två tjuvtest som vi tog i största hemlighet i onsdags (24/4)...;)
Två svaga streck som syns lite dåligt på bilden. De två bästa och lyckligaste  strecken i vårt liv!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Åh lilla plutten! Farmor o farfar längtar såååå att få träffa dig! Våra hjärtan bubblar av glädje!

Svar: <3
dennalängtan

2013-04-26 @ 20:22:08
Postat av: Önskan om ett barn

Finaste testen!!! Och de tjuvtagna var solklara positiva :) stort grattis!!!!!!! Kram

Svar: Tack så jättemycket, ditt grattis värmer! Efter sju positiva test så börjar tom jag tro på att det kan vara sant ;). Kramar
dennalängtan

2013-04-26 @ 21:34:40
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se
Postat av: Langtarefterbarn

Åhhhh va roligt! Stooort grattis!!

Svar: Tack för din kommentar, den värmer!!! Massa kramar
dennalängtan

2013-04-26 @ 23:20:45
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: S

åå vad kul grattis :). Själv så gick vårat plus till minus i dag :(

Svar: Tack :). Men nej, jag har tänkt så på dig :(. Det var inte alls roligt att höra! Fick du mer blödningar? Har du gjort ngt nytt test idag? Hör gärna av dig så att jag vet hur det går. MASSA KRAMAR
dennalängtan

2013-04-26 @ 23:32:06
Postat av: Bror

Spelar tuff ibland men nu trillar tåren ner för kinden IGEN :)
av lycka.

Sååååå glad för eran skull. Många kramar

Svar: <3 till tuffingen :)
dennalängtan

2013-04-27 @ 08:49:14
Postat av: Linda Rö

GRATTIS... Gud var roligt att läsa.. Jag blir nästan tårögd... ÅÅÅÅÅHhhhh gumman vad glad jag blir för er skull...

SJÄLVKLART så har du min tumme - hela vägen tills er lilla plutt finns hos er....
KRAMAR I MASSOR...

Svar: Tack finaste och bästa Linda!!!! :DJag har nästan börjat tro att det kan vara sant; efter sju test ;). Din tumme är bäst!!!!!
Hur mår du? Trevlig helg!!!
Massa kramar

dennalängtan

2013-04-27 @ 13:12:51
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Karin

Grattis vad fantastiskt :)

Du får fortsätta låna mina tummar tills dess att plutt är i er famn!!

Kram

Svar: Tack snälla söta!Jag följer din blogg och tänker på dig. Och mina tummar har du!
Kramar
dennalängtan

2013-04-27 @ 17:23:04
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Mary

Här kommer ett sent men väldigt stort grattis! Vilken lycka, det är ju helt fantastiskt! När du började prata om mensvärk som hållit sig kände jag att det här går vägen - och det gjorde det ju! Så himla roligt och så härligt det måste kännas, var ju själv i samma situation bara tre veckor tidigare! Då får vi bara vänta och se då om plutt kommer på den här sidan nyåret eller tidigt 2014 :-)

KRAM!!!

Svar: Tack så jättemycket! :)Jag har verkligen inte fattat det än. Och jag pendlar mellan att hetskolla på barnvagnar och att tro att det är mf på gång. Det är väl så man ska ha det nu fram till första ultraljudet :). Det kanske blir både en bubbla och plutt under 2013 - vore ju helt fantastiskt :). Massa kramar!
dennalängtan

2013-04-29 @ 09:27:44
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0