Gårdagens läkarbesök och inbokat ultraljud

När vi kom till kliniken igår fick jag lämna in mitt urinprov som analyserades under tiden som vi satt och pratade med läkaren. Vi gjorde inget mer än att prata och diskutera vad som kommer att hända härnäst. Under tiden som vi satt och pratade kom resultatet för urinprovet upp på läkarens skärm och hon sade med ett leende: "Även det sjunde testet visar att du är gravid". M hade berättat att vi redan gjort sex stycken test hemma sedan i onsdags. Vi ville ju vara säkra ;). Haha, hon tyckte nog att vi var galna...
 
Sen fick vi en tid för ultraljud om tre veckor på kliniken. Ser allting bra ut på det så släpper de oss sen till mödravården. Vet inte om jag vågar ringa och beställa en tid för ultraljud där redan nu. Vet inte ens vilka jag ska ringa. Visst har jag ofta svävat iväg med tankarna, men inte så långt som att vi ska boka tid hos en barnmorska på mödravården. Det känns fortfarande jättefrämmande. Väntar nog några dagar :).
 
I natt sov jag som en stock. Sååå skönt! Nätterna innan har jag sovit oroligt - men framför allt - drömt konstiga drömmar. Den knäppaste var nog den att jag födde en katt. Men när katten låg i min famn så var det en liten bebis med asiatiskt utseende. Och jag kommer ihåg att jag sade till den som satt bredvid mig att M skulle bli jättebesviken på mig eftersom ungen varken var lik mig eller honom samt att det var en katt när man släppte ned den på marken. Jag minns också att jag var så besviken på kliniken som sagt att vi hade så fina chanser på att lyckas. Och istället så fick jag ägg donerade från en kvinna som låg begravd på amazonas botten...
Det är svårt att beskriva allt i drömmen, men ni förstår poängen? ;)
 
Tack för era grattis!!!! <3

Kommentarer
Postat av: S

ja, de känns skit :( vi är så besviken. Jag har ju haft som små spottings hel tiden.. de är mer att de håller på av ta nu. Fattar inte riktigt att de kan bli så här. Vi hade ju + både fre, sönd, tis å tre dagar senare vart de minus. Vi tog ett test i morse oxå men ingen nytt. Så nu får man väl vänta till efter sommaren ;(.Förstår att de känns nervöst för er :) kram

Svar: Jag förstår att ni är besvikna! :( Först ett plus och sen minus. Fy! Har du fått tag i någon läkare och kan få komma och kolla? Jag tänker på dig!!!!! Massa styrkekramar
dennalängtan

2013-04-27 @ 16:07:26
Postat av: Linda Rö

Gud vad nervöst det måste vara men samtidigt så måste det var otroligt svårt att stoppa all glädjetankar på framtiden..

Ska bli så otroligt kul att läsa vidare i din blogg framöver..
Kram

Svar: Ja det är en salig blandning av känslor - högt som lågt. Ena stunden tror jag att det är ett mf på gång, i nästa kollar jag på barnvagnar. Haha, blir man inte tokig av det här så blir man nog aldrig tokig ;).
KRAMAR i massor!
dennalängtan

2013-04-28 @ 08:10:21
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: S

vet du i dag har jag mått så dåligt hela dagen. Skrikit å grinat av smärta :(. Försökt med alla möjliga mediciner men inget som har hjälp ( har ju endometrios). Mensen har kommit i gång.. men sedan i dag när jag var på toa så kom de ut en stor klump. Satt å kollade på den å de såg ut som en liten hinnsäck, den var lika stor som insidan av min hand :(. Det måste ha varit ett tidigt missfall. Skulle ju ha gått in i v 4 el 5 tror jag de blir.. helt sjukt!

Svar: Det är så himla tråkigt att läsa det du skriver, blir så ledsen för din skull! :( Och att du dessutom ska behöva ha sådan smärta är så orättvist! Har ju själv endometrios så jag tror i alla fall att jag förstår hur ont du har. Jag skickar en massa digitala styrkekramar till dig! Kramar
dennalängtan

2013-04-28 @ 21:53:11
Postat av: S

tycker du att jag borde gå på någon undersökning?

Svar: Oj, det är jag inte rätt person att svara på. Är ju novis på allt detta. Men, jag hade nog personligen ringt och förklarat vad som hänt. Just för att få info om vad som händer nu och framöver osv. Kramar
dennalängtan

2013-04-28 @ 21:59:06
Postat av: Mary

Någon morgon snart kommer ni att vakna upp och helt plötsligt känna er redo för att ringa MVC. Men jag vet hur det är, man fattar det inte och det känns lite som att det händer någon annan. Att ringa MVC och säga "Jag är gravid" var något av en utomkroppslig upplevelse. Helt galet! Kram!

Svar: Precis, det känns helt främmande och nästan som att man skulle ljuga. Men det är väl som du säger, en dag känner man att det är dax :). Förstå, vi blir antagligen föräldrar i år. DET är galet!!!! :) Kramar
dennalängtan

2013-04-29 @ 09:31:30
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Måste bara tassa in och kolla hur du mår....
Kramar
*håller tummen*

Svar: Sötis! Jag har mått dåligt idag, riktiga magkramper. Men just nu är det bättre och jag hoppas att det håller i sig. Massa kramar
dennalängtan

2013-04-30 @ 13:23:06
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Thomashoign

my cohorts have been looking about. The information on the webpage is excellent and needed and will assist my wife and I in our studies a couple times a week. It appears as if this network has a lot of knowledge about the stuff I am interested in and this page and other categories and information definitely show it. Typically i'm not on the internet during the day however when I get an opportunity im usually looking for this sort of factual information and others closely related to it. When anyone gets a chance, have a look at my website: [url=https://bioscienceadvising.com/editing-proofreading][color=#000_url]grant writing in around near, close to, about, located in, from Ithaca, New York[/color][/url]

2023-03-25 @ 07:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0