Äntligen lite goda nyheter

Jag sprang ut till bilen där sambon väntade. Ville berätta så snabbt som möjligt. Ville dela med mig av goda nyheter för en gång skull. Och på något vis var jag rädd för att de härliga beskeden skulle försvinna om jag inte skyndade mig; så jag sprang nedför klinikens trappor.
 
Den höjda dosen med Gonal-F har fått blåsorna att både växa och bli fler. Inte tillräckligt stora än, men på god väg. 15 stycken, från 8-15 mm stora :). På måndag ska jag dit för ny mätning. Tänk om det blir äggplock i nästa vecka? Kan det verkligen vara sant? Jag vet att det är många steg kvar. Det kanske inte ens blir en befruktning. Men denna lördag ska få bli en dag i glädjens tecken. Vi behöver det. Vi förtjänar det. Så ikväll ska vi njuta av dagens besked och strunta i allt som kan hända framöver. Och blunda för min svullna och ömma mage. Ikväll finns det bara plats för leenden.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hurrraaaa vad glad jag blir! Jag sa ju det, aldrig ge upp för vips så kommer dom! Så märklig känsla när man ställt in sig på negativt å så vänder de plötsligt. Klart ni ska njuta av det! :) kram!

Svar: Ditt förra inlägg gav mig hopp och tro - och du hade rätt! :) Nu ska jag dit imorrn igen och få en ny dom. Men denna gång går jag in med stor tro. Lycka till imorgon - jag hejar på avstånd! Massa kramar :)
dennalängtan

2013-04-06 @ 23:07:19
URL: http://jagkanvisst.blogg.se
Postat av: Mary

Fantasiska nyheter! Vilken härlig lördag ni (och vi) fick! Kram!

Svar: Verkligen! :) Alldeles, alldeles underbar. Kram
dennalängtan

2013-04-07 @ 12:29:44
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda Rö

Gud var roligt för er.. Vad glad jag blir att läsa detta.. Fortsätter och håller tummen hårt !(det verkar funka)
Åhh vad spännande...
Stor kram

Svar: Ja din tumme är rena lyckotummen :). Tack för att jag får låna den! Massa kramar
dennalängtan

2013-04-07 @ 14:02:03
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: På färden mot tre

Åh vad roligt att läsa att äggblåsorna vuxit till sig! Det är fantastiskt hur konstig kroppen är och att äggblåsorna plötsligt kan växa så fort efter att varit så långsamma. Jag håller tummarna för att ni får ett riktigt lyckat äggplock nu till veckan! Kram

Svar: Åh tack för dina lyckoönskningar, de värmer :). Ja, visst förstår man sig inte på kroppen ibland? Den är märklig, minst sagt :). Kram
dennalängtan

2013-04-07 @ 23:05:41
URL: http://pavagmottre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0