IVF-skola

Imorse var vi på IVF-skola hos barnmorskan. Vi har fått en grundlig genomgång av alla steg som ska ske fram till (förhoppningsvis) äggplockning i v.15. Om allt går vägen kommer jag ha ett litet embryo inuti mig samma vecka. Enligt barnmorskan räknas man då som "gravid". Även om missfallsrisken är stor så tror jag att vi kommer att känna oss lyckliga att för första gången få kalla oss gravida, något som många tar för givet att man ska kunna bli. Men nu går jag händelserna i förväg och det är mycket som ska klaffa innan dess. Såhär ser planen ut:
 
* nässpray i 17 dagar
* blodprov för att se att nedregleringen gått tillräckligt bra. Annars måste jag behandlas lite till och komma in för punktering av äggblåsor. 
* sprutor i ca 10-15 dagar och täta besök på kliniken för VUL och äggblåsemätningar
* ägglossningsspruta 
* v.15 äggplockning och återföring av embryo
* här räknas vi som GRAVIDA
* vaginatorier som förstör trosor och kladdar i tre veckor
* springa på toaletten stup i kvarten och kolla att kroppen inte slänger ut embryot
* graviditetsblodprov på kliniken
* tidigt i januari 2014: PLUTT tittar ut
 
Ovan sker i bästa av världar. Och det känns som att det är på tiden att vi får lite medvind. 

Kommentarer
Postat av: K

Hoppas verkligen att det är den vägen ni bara ska behöva vandra en gång (två för syskon).
Kram

Svar: Tack detsamma! :) Är så glad för er skull! Massa kramar
dennalängtan

2013-03-08 @ 18:31:10
URL: http://motettliv.blogg.se
Postat av: Linda Rö

Så spännande.. Jag håller tummarna...
Hoppas hoppas..
Hur mår du nu ??

Kram

Svar: Jag har inte hunnit känna efter hur jag mår denna vecka, har varit galet hektisk. Men på ett sätt skönt. Då går tiden snabbt. Hur är det med dig? Kramar
dennalängtan

2013-03-09 @ 17:03:31
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com
Postat av: Mary

Vi såg oss också som gravida för första gången någonsin när de satte in våra embryon i vecka 5 i år. Tyvärr fick vi inte vara det så länge, men med tanke på att embryona inte hade speciellt bra kvalitet, var det inte så konstigt heller. Nu ska jag se till att odla fram högkvalitativa ägg den här gången. Vi har äggplock v.13 - det är bara två jobbiga ruvarveckor som skiljer oss i tid.

Svar: Åh så spännande! Det är inte långt kvar nu för oss :). Då ska jag verkligen heja på er, så får vi förhoppningsvis ruva läääääääänge ihop. Jag hoppas innerligt att det går bra för oss båda! Kramar
dennalängtan

2013-03-12 @ 08:27:04
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0